7 inlägg 7 läsarförslag 7 dagar - 3. Jag

Jag ber ännu en gång om ursäkt för det förstörda solna centrum inlägget. Jag blev lite arg. Det kan ni se. Men vem vet, någon dag så tar jag kanske tummen ur röven och skriver ihop det. Inte för att någon ivrigt väntar men, ja.

Jag fick en del mail om att skriva om mig själv. Satt här i 10 minuter och försökte författa en inledning. Det gick inte. Därför kopierar jag varumärkeskontroll-mallen från stureplan.se och fyller i den själv. Ni vet, i dagens samhälle så säger ju konsumption och vilka märken bär mer om dig som person än vad din personlighet gör. Så;


Kläder

Skor: Sneakers mest, men lite annat också.
Kostym: Herregud. Inte många. Rose&Born.
Jeans: Levis och/eller Acne.
T-shirt: Allt möjligt.
Underkläder: Underkläder. Typ H&M eller överskottsbolaget. Riktiga män bär inte märkesunderkläder.

Accessoarer

Portfölj: Inte än.
Plånbok: En sån där billig. Som man köper av torgsäljare.
Solglasögon: Riktiga män tar solen i ögat - inga solglasögonsfjanterierinte.
Klocka: Farfars gamla. Vintage som de säger.

Teknik

TV: LCD från Sony. HD-ready. Såklart.
Stereo: Dator.
Mobiltelefon: Iphone. Nej. Jag är inte ängslig.
Mp3: Ipod.
Dator: Ingenting speciellt alls.

Badrum

Tandkräm: Aquafresh just nu. Spelar ingen roll egentligen. Bara det är pepsodent eller aquafresh.
Tvål: Aco. Eller så kan jag säga Apotekens composita så låter det lite bättre.
Parfym: Christian Dior Bois D'argent
Medicin: Alvedon.
Huvudvärkstablett: Mer alvedon.

Mat & Dryck

Mineralvatten: Loka citron.
Vin: Oj. En hel del. Enda kravet är att det inte är bag-in-box eller tetrapak.
Bröd: Nybakat. Eller heter det färskt?
Glass: Det från lokala glasseriet eller cafét eller vad man ska kalla det. Aldrig Ben&Jerrys. Aldrig Häagen Dazs.

Hemma

Säng: Ikea.
Lakan: Vita. Gjort på egyptiskt katthår. Näe, skoja bara. Vita.
Espressomaskin: Kaffekokare?
Kylskåp: Cribs.

Färdmedel

Bil: Nej.
Taxi: Stockholm transfer taxi - efter det som hände i nyår.
Cykel: Kronan.

Övrigt

Frisörsalong: Barber & Books
Bank: Föreningsparbanken. Nej, jag vägrat acceptera Swedbank. Och nej, tyvär, inte Nordea. Ni som vart med från början fattar nog vad jag snackar om här.
Bensinstation: Jag har ju ingen bil.

Kommentarer
Postat av: william

Jag har alltid funderat på att klippa mig på Barber & Books men aldrig kommit längre än tanken. Är det bra?

2008-03-29 @ 12:30:51
URL: http://whattoputinamanbag.blogspot.com
Postat av: J. Galt

Ja det tycker jag. Inga krusiduller. Enkla, stiliga herrfrisyrer i skön miljö. Så kan du alltid köpa en liten fotobok på vägen hem. Perfekt.

2008-04-01 @ 08:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0