Föreningssparbanken

Håller ni inte med om att Swedbank är ett jävligt fult namn? Låter det inte som om det skulle kunna vara namnet på ett företag en liten snorunge som sysslar med "Ung Företagsamhet" skulle komma på? Jag vet, det är längesen de bytte namn, men jag kan inte släppa det.

Swedbank. Låter baltiskt. Det rullar inte i tungan om ni förstår. Det har inget flyt. Personligen tycker jag att Swebank låter som något man heter när man har idétorka.

Styrelsemöte på Swedbank:
-Hörrni grabbar, vi måste komma på någonting som slår internationellt! Tänk Coca-Cola, tänk Camel, tänk Sloggi.
- Ehm, vad sägs om The föreningsavingbank?
-Nej, nej, skippa Ö:t, det fattar dom inte i The US of A.
-Pojkar, jag har en helt galen idé men hear me out. Vi är ju från Sverige, och vi har ju en bank, vi vill ju satsa internationellt...Vad sägs om "SWEDBANK"?
-Fyfan Janne, du är ett geni. Vi kör på den. Klubbat, alla med?
-Ja!

Nordea är bättre - de har en bättre image. Ni vet, om en bank tar hand om sitt yttre betyder det att de kan ta hand om DINA pengar. Byt bank. Byt till Nordea - det enda rätta.
 
image10image11
DISSA!                                       HISSA!

Jag vill bara tacka Nordea för att ni inte betalat mig för detta inlägg - betalningen är inte minimal men något är bättre än inget, right? Det är väldigt intressant att olika företag inte börjat göra reklam via bloggar som är populära och nu även bloggar som företagen tror kommer slå igenom. Jag känner mig inte hedrad.

Kommentarer
Postat av: Malin

haha, så sant :)

2007-09-16 @ 18:45:04
Postat av: Anders

Jag tycker att www.swebank.com är toppen, man får tio friska förslag oavsett det handlar om aktier, fonder, ränta eller valfritt i sökrutan!-Kanon...testa presenter t.ex...du får då en driva med godis!
/@nders

2007-10-03 @ 22:34:30
URL: http://www.swebank.com
Postat av: Sven

Jäpp, du har rätt i att swedbank låter "brännt" och att den brandgula färgen genast förstärker det brända...
/Sven

2007-10-03 @ 22:39:56
URL: http://www.swebank.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0