Stjäla

Baxa är inget riktigt ord, men det är ett "slang" som slagit igenom. Det kan man väl säga?

Baxa är ett av de fulaste orden/slangen i det svenska språket. Du som läser det här nu. Säg det högt. Säg baxa högt en gång. Du behöver inte skämmas, testa bara, gör det. Säg baxa. Testa att sätta in ordet i en mening.

Typ: Jag  baxade en cykel igår.
Baxa. Det är nästan lika fult som ordet konfunderad. Nästan.

Jag besökte förresten apoteket idag. Apotekaren jag talade med var en 60+ kvinna. Jag visade upp mitt leg (det krävs tydligen nu) och vad är det hon säger?
-Oj vad söt du var! (bilden jag har på mitt leg är väldigt gammalt)
Sen öppnar hon munnen och smilar med sina fula, gula, ojämna tänder. Oj vad söt jag var. Ja, vad kunde jag göra, jag log lite awkwardly (HÖR UPP IDIOTER: SE HÄR, DET STAVAS AWKWARDLY, INGENTING ANNAT).
Kära läsare. Tror ni att det tog slut där? Nej nej. Kärringen fortsätter. Du är ju söt nu också. Nu får jag allt starkare vibbar att någonting är fel. Nu försöker jag avsluta mitt ärende så fort som möjligt så att jag kan fly fältet.

Får de säga så där?


Jag lite idéer, istället för att bara skriva om det jag tänker på, ska jag nu berätta för er vad det kommer att vara.  Varför?
1. För att jag kommer att glömma bort annars.
2. Så att ni får veta vad som väntar.

Listan:
  1. Konstnären Lars Vilks dödshotad av al-Qaida - bilden på ABs förstasida.
  2. Fitt klimathotet - åhh vad jag ska basha skiten.
  3. Leif GW Persson - en mediakåt professor.
Puss hej! Nu ska jag shoppa:
Kommande trend (ni får veta i förskott - en sneakpeak preview): African slavery börjar bli ute - när en trend är trendig norr om Stockholm så är den ej trendig nå' mer. Så kommande trend är (hör och häpna) --> Russian working class in Stalin communism à 1945.

Har bara en sak och säga: GIMME MORE GIMME MORE (fattarni britneY spers), YEARNING YEARNING! PASSION WARNING 911.

Puss hej på riktigt nu!

Kommentarer
Postat av: william

Britney Spears och Madonna är dödshotade är också dödshotade av al-qaida. Man kanske skulle gå med.

2007-09-15 @ 14:04:28
URL: http://whattoputinamanbag.blogspot.com
Postat av: J. Galt

William - Jag är på!

2007-09-15 @ 14:24:48
URL: http://youareanidiot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0