Emos

Jag förstår inte hur folk kan hata emos och liksom förakta dem. De verkar vara hatade av samhället och de flesta önskar att de inte existerade.

Så känner inte jag!

Jag är en positiv människa (hahahhahaha!) och jag vill sprida min syn på emos till er alla.
Se på de stackars satarna som en gratis freakshow. Ni vet såna de hade i USA på 20-talet. Typ världens hårigaste man. Eller de två enögda dvärgarna. Det var roadshow-cirkusar som åkte runt i landet och folk betalade för att få se dem.

Se stockholms emos som just denna företeelse fast gratis! Du går på stan och ser en emo. Betraktar den och förundras över dess vidunderliga utseende och dess konstiga förmåga att förmå sig själva att skära sig i handlederna. Du ser emots depressiva syn på livet och huvudet som glor ner i marken. Du förundras. Du ser emos i flock, du ser emos tala och existera. Du ser dem.

Är det inte fantastisk? En gratis cirkus som finns var du än väljer att gå. Helt gratis och med ett enormt utbud.


  image35image34
                    Freakshow - USA 1920                                           Emos - Sverige 2007

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0