God morgon!

Sveriges långt ifrån största men i gengäld mest konsekventa blogg har just vaknat


Läste detta inlägg nyss - på en random blogg. Vi har tidigare genomgått en sånganalys. Låt oss nu analysera ett blogginlägg:

Hört så mycket om bloggning på senaste, vissa är trötta på det, vissa älskar det fortfarande. Själv så har jag faktiskt igen åsikt .. I alla fall, så vill jag ge min blogg ett till försök och börjar skriva dagligen (som jag faktiskt gjorde förut!). Tänker skriva lite om hur det är och gå på KG, om mina åsikter, om min personliga stil jag börjar hitta mer och mer, oooooosv. Om vad som helst egentligen.

Vår kära vän har "hört så mycket om bloggning på senaste". Hon ger oss en liten run-through om hur bloggväsendet har för relation till den allmäna mentaliteten. Det hon har sett är tvetydigt, vissa älskar det (fortfarande) vissa är trötta på det. Nu ska hon "relauncha" sin blogg (som alla förövrigt gör flera hundra gånger). Hon ska skriva om sin personliga stil (love it! modeblogg #99999 eller?) som hon börjat hitta mer och mer.
Hon har alltså hittat sin personliga stil mer och mer. Som om den är en styckade katt som en manisk psykopat styckat och slängt bort olika delar i Stockholms olika papperskorgar. Vår bloggare har börjat hitta stilen mer och mer. Hon slutar konsist med att sammanfatta att hon kommer att blogga om vad som helst. Egentligen.

I lördags var det fekke (hahahahaha!) hos Ivan, som faktiskt rätt så lyckat. Bortsett från alla människor som däckade och spydde ner huset, men iallafaaaaaall hade JAG trevligt, och det är ju bra! ;D Kom hem runt 5 med Aleksandra, och så snackade jag med mamma om saker jag vanligtvis inte brukar prata med henne om, haha med det var skönt. Just nu bor jag hemma hos min pappa, och det är såååååååå bra. Bråkar hela tiden med mamma, så nu ger jag pappa chansen, eftersom vi inte heller har en sån bra kontakt. Men här så har jag min underbar låssas syster, och det händer inte ofta att låssas syskon och mammor är så bra, but I'M SO LUCKY, för dom är världsbäst!

I lördags var det fekke. FEKKE! Inte fest, FEKKE! Sen skrattar hon jättehögt för sig själv. MOHAHAHA när hon sitter vid tangentbordet. Hon inkorporerar skratted genom att lägga in alla skratt i en parantes med ett utropstecken för att visa att hon skratta högt. Antingen är hon full, har svårigheter med fingrarna eller så hänger inte hennes hjärna med i skrivandet i och med att hon råkar hålla kvar fingret viiiiiiiiiiiiiiid tangeeeeeeeeeenteeerna. Hursomhelst så hade HON trevligt. Det är ju bättre än ingenting och därför är det bra. Blabla familjesaker och allt är såååååååå bra. Hon har även en låssas syster. Jag ber till Gud att hennes svenskalärare inte tagit självmord vid det här laget. Om jag var en svenska lärare och hade en elev som skrev låssas så skulle jag antingen mörda mig själv, eller eleven. Hon vet alltså inte att det är låtsas eller så är hon cool för att hon vägrar skriva rätt. Idiotiskt hur som helst. 

Funderar hela dagarna på vilken mobil jag ska köpa, eftersom smarthead me tappade bort den på bussen då jag fick för mig och stå på händerna. Jaja, det ska man inte prata mer om, wierd är det rätta ordet för mig. Jag skulle kanske vilja ha Prada telefonen för den är sååååååå snygg, men då blir man på direkten typ utpekad som snobb .. Men en rosa Nokia (7373) den är också förjävligt snygg, men pappa säger att den är dålig. Men jippi jag ska få abonemang nuuuu .. (a) Aja nu blev det långt, jag köpte skit sexiga hörlurar igår, så jag kommer gå runt på stan och se lixom ASTUFF ut ;D Här har ni dem:

Vi byter plötsligt scen. Hon ändrar tankebana lika fort som en fyraåring. Smarthead her (alltså ett försök till sarkasm, ironi...eller något). Vår bloggare visar sin galna sida genom att berätta att hon ville stå på händer på bussen och plötsligt ramlade mobilen ner (min assumption) oj vad crääjzzyy hon är. Nu kommer dödliga synden;
"wierd är det rätta ordet för mig"
DET ÄR WEIRD. Att inte behärska enkel engelska och envisas med att använda språket är det dummaste en människa kan göra. Är du osäker? Skriv in wierd på google o se om det är rätt. Nej? Byt till det rätta. Wierd är alltså inte det rätta ordet för dig i och med att det inte är ett riktigt ord.
Hur som helst. Hon vill köpa Prada mobilen för den är sååå snygg men är rätt för att bli utpekad som snobb. Hon kan alltså inte bestämma någonting själv utan hennes person baseras på externa åsikter. Kul.  Nu kommer vi till den förvirrande delen;
1. Hon tycker en rosa Nokia 7373 är skitsnygg.
2. Hennes far säger att den är dålig.
=Hon är glad för att hon ska få ett "abonemang".
Grym slutledningsförmåga. Igår köpte hon skit och sexiga hörlurar, fin mix. Så nu kommer hon att se "astuff" (använder någon det fortfarande) när hon går runt på stan.

image33
My babies. Peeeeeeeeeace and love people!

Är det bara jag eller ser jag bara en hörlur? Alltså my babies? Köpte hon två par men glömde lägga in en bild? Var är den andra bäbisen.

Herre gud assÅ.

Kommentarer
Postat av: Paulina

haha du rätt så bra observationer angående mitt inlägg, men att du verkligen ORKAR skapa hela inlägg som går ut på att kristisera andra människor. hah det är ju fan patetiskt. onödigt hörru.

2007-10-10 @ 08:24:57
URL: http://pauulina.blogg.se
Postat av: Sara

hahahah, vilken trasig människa hon verkar vara!

2007-10-10 @ 19:58:45
Postat av: Bé

Jag tror hon går i min skola haha...

2007-10-10 @ 21:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0