Saker man inte berättar för andra

Ibland, när jag har riktigt tråkigt. Alltså, riktigt jävla tråkigt - jag vet inte hur jag ska förklara det. När jag har så tråkigt att en riksdagsdebatt blir rolig. När jag har så tråkigt att jag inte ens orkar ställa mig i roliga positioner, ja då brukar jag göra någonting.

Jag brukar gå in på google.com/images och söka. Det är en skillnad mellan det jag gör och att få roliga bilder genom mail eller bloggar. Jag söker upp mina bilder. Jag brukar alltså gå in på google och skriva in ett ord, vanligtvis på engelska för fler träffar. Typ -hysterical- sedan söker jag. Jag kollar därefter igenom varje bild - en bild som jag redan sett men ändå skrattar åt gäller inte. Jag ser igenom sida efter sida efter sida efter roliga bilder. Ger inte upp förens jag hittar en orginell och rolig bild.

Det har hänt att jag gått igenom över 50 sidor för vissa ord. Typ -atom-. Ibland har jag tur och hittar en direkt, oftast inte. När jag hittat ett ord - då sparar jag det på datorn. Jag har en speciell mapp som heter "Googel-bilder". Det var inte en medveten felstavning, men av nostalgiska skäl har jag inte bytt mappnamnet. Jag har sysslat med detta sedan två år tillbaka. Jag har över 100 bilder i min mapp. Varje bild heter sökordet och ibland går jag igenom bilderna. Ett bildspel.

För att ta ett exempel för er, hysterical.
De första sidorna är oftast för enkla - för mainstream och för överdrivet. Man vill hitta någonting som kopplar sökordet till bilden på ett orginellt sätt. På sidan fem - efter en detaljerad observation av alla tidigare bilder hittar jag min bild. Hittar jag en passande bild så fortsätter jag inte - det finns ju självklart flera bra bilder, men jag väljer bara den första.

Mitt val för hysterical är alltså:

image127

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0