Jag drar nu.

Hörrni, nu åker jag iväg. Iväg till Paris. Romantikens stad. Ostens stad. Dryghetens stad.
Jag vet, jag ska dra och kolla på ett gäng jättelånga sammansatta järnbalkar som ser ut som en kuk. Jag ska dricka skitdyr kaffe på ställen där filosofer satt och snacka skit. Jag ska försöka få min kaffe serverad av en icke integrerad algerier/algerian (?). Jag ska äta på en restaurang med två michelinstjärnor -  men det är ljugerier, för man får så lite mat så att man känner ändå inte av någon smak. Jag ska lyssna på fransk electro med ett gäng parishipsters. Jag ska låtsas som om jag kan läsa Le Figaro. Jag ska gå på renässansgator i mulet väder och låtsas som om det hela är vackert.

Sedan ska jag komma hem och skriva en reseskildring för er. För att jag tycker om er.
När jag gjort det, då, då ska jag skriva 7 inlägg om saker som ni ville att jag skulle skriva om. Jag fick 9 mail till slut - av olika personer. Jag förväntade mig över 20. Jag blev lite ledsen. Men det är okej, för att jag tycker om att ha en nära relation till få, hellre än att ha en opersonlig relation till många. Efter att jag har skrivit sju inlägg för er, då ska jag anordna en tävling. En tävling där ni läsare kan vinna saker. Nej, jag kommer inte skicka bajs till er. Nej, ni kommer inte vinna örhängen från pilgrim.

När jag gjort allt det där, då ska jag upptäcka att jag bloggat i över sex månader men ännu inte tjänat ett öre på den här bloggen. Då blir jag ännu mer bitter. Då får ni ännu bättre inlägg. Så blir det som en ond cirkel som fortsätter in i oändligheten tills jag slutar blogga. Då tar ni bort min blogg från rss-feeden och hittar en annan som ni prenumerar på. Så fortsätter vi med våra liv.

Jag är tillbaka på onsdag.

image121

Kommentarer
Postat av: Katta

Ser fram emot din hemkomst och nya inlägg!

2008-03-12 @ 08:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0