Förfallet

Sett & hört på t-banan igår - Gröna linjen, utanför tullarna:

[1] Klassisk turktjej i fullfjädrad gina tricot-cum-thrash outfit: *nästan gråtandes* Varför tog du upp en kniv ur din sko och hotade mig?

[2] Klassisk turkpojke i keps, 96-jeans samt en windrunner-jacka (icke skitdyr hipster-modell): ÄEEYY VAFAN *ghettomummel*

[1]: Va harja gjortt dejjj?

[2]: *mummel* ska ni till melissahh?

[1]: Neeee!
[1]: *Ringer någon*: Vettu va som heende nyss? Machmud
(eller något sånt) knivhota mejj!
*följt av att hon går av tåget med sin väninna*

[2]s kompis: SHiiiit mannen, dom skylle anmeela oss!

[2]: Vasska doom giööra???

För övrigt så kan jag säga att samma busunge gick på tåget samma station som mig. Där tryckte den lilla djävulen på nödstopp på rulltrappan - kollade omkring sig och slog fast att folk verkligen såg hans onda gärning - varpå han högt proklamerar:

Vasska dom göööra!?


Kommentarer
Postat av: Katta

Haha, ja vaaaska dom göööra?
Klockrent ännu en gång. Jag hoppas att alla andra också läser mellan raderna på inlägget.

2008-03-01 @ 17:25:00
Postat av: olle

hahaha. men det där händer ju på tunnelbanan typ varje dag, fast i olika former. särskilt på blå linjen!

2008-03-02 @ 20:02:16
URL: http://sorelips.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0