FT Killen

Det händer lite då och då att "FT Killen" hamnar på samma tunnelbana som mig.
Jaha? Och vem är FT-Killen då?

Jo, FT killen är en liten ängslig djävul som säkert är en banker på Carnegie (at the most). Han brukar oftast kunna finnas runt 9.20 - grymma arbetstider alltså, och det är alldeles uppenbart att han vill göra en stor sak av det hela. Han utstrålar liksom;
"fyfaan va gött, ännu en dag utan att alarmklockan behövde användas... Jag hade tid med att köra min Bateman rutin och checka läget på CNBC innan jag drog till tuben."

Han kommer in med en perfekt snittad kostym, möjligen skräddarsydd i London. Han kollar runt i vagnen som en trasig själ som behöver hävda sig. Han vill att resten av medtrafikanterna som för övrigt är arbetslösa eller gymnasiekids ska se honom. Han är medveten.

Det är då han ställer ner portföljen och drar upp sin Financial Times, fresh outta the tryckery. Jag misstänker dock att han inte har en prenumeration utan kör på en 4 veckors trial à la DN telemarketers. Han drar alltså upp Financial Times som för övrigt har dimensionerna 4m X 3m och börjar läsa....på tunnelbanan.

1. Han hade inte tid att läsa den under frukosten hemma?
2. Informationen han hinner införskaffa inom de 10 närmaste minuterna innan han går av tåget är alltså så viktiga att han inte kan spara tidningen till jobbet eller något.
3. Han är dum nog att inte förstå att resten av tåget varken kan engelska eller har koll på vad han gör.

Ja, vad ska man säga? We live in Financial Times...

Kommentarer
Postat av: Katta

4. Han tjänar egentligen för lite pengar för att ha en bil, och det enda sättet han kan hävda sig är att åka tuben och känna sig mer värd än oss andra fattiga jävlar som älskar att trängas med andra.

2008-02-07 @ 19:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0