1993

Det skulle vara så lätt och i viss mån befogat att håna den här tjejen. Men jag kommer inte att göra det.

Min fråga kvarstår dock. Hur fan lyckas man bli gravid när man är 13 år gammal. Jag kommer inte snurra på frågan och få det till en moralisk fråga men jag undrar bara.
Ens föräldrar har alltid i bakgrunden muttrat att det var bättre förr och att ungdomen är fördärvad. Det trodde man inte på när man själv var 93:a.

Men när jag (som en väldigt ung person) själv börjar tänka på hur jävla bisarr ungdomarna är nu för tiden, ja, då måste det betyda att någonting har gått åt helvete.

När kidsen har förändrats så snabbt (det har inte ens gått en generation tills jag har börjat märka det här) så är det någonting i samhället som brister.

Fuck, jag trodde nästan på tjejbaciller när jag var 13. 7:an. Jag spelade counterstrike och onanerade till previewporr på nätet. Så långt gick man. Sprit var äckligt och X-Men filmen var skiten.
Man fick lära sig bråk på matten och satsdelar på svenskan. Kläder inhandlades på Stadium och donken var lyx och fiddy/eminem var musiken.

Samtidigt som jag levde i det ovannämnda, har kids i samma ålder sex. Sex.  Det sjuka är att man i princip asexuell i den åldern och alla tjejer är ju skitfula under den perioden. Börjar jag bli gammal för att jag inte ens kan tänka mig hur det kan ha gått till när "ung mamma 93" blev gravid?

Vet ni vad det mest ångestfyllda är? Hennes blogglayout är vansinnigt deprimerande. Svart bakgrund och alla bilder på ungen har hon tagit i svartvitt. Man får ju ångest åt henne när man är inne på bloggen.

Kommentarer
Postat av: Katta

Ja, vad kan man tänka sig att det kan vara - mer frihet? Är det möjligtvis Frida-tidningarna som alla läste vid den åldern, som gav alla möjliga tips om hur man på bästa sätt skulle tillfredsställa sin kille? Eller inflytande från andra kulturer, där 14,15,16-åringar gifter sig?
Det är ett mysterium. Och bisarrt, verkligen. Men jag har inga ungar så jag vet inte vad man i praktiken kan göra.
Hemskolning och kyskhetsbälte? (?)

2008-02-27 @ 16:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0