Jag skulle kunna skriva "Me, myself and I" som titel för detta inlägg men då skulle jag vara tvungen att skjuta mig själv.Pt1

Jag är seriös i det här inlägget

Ibland förvånas jag över mina egna tankar/ideologier och mitt egna sinne. Jag är en elitist i dess fulla bemärkelse. Jag kan ibland bli lite äcklad av mina tankar (inte för att jag tänker perversa tankar eller så), jag blir ibland chockad över vad jag tänker när jag ser en människa.
Det kan vara en människa jag inte känner. En människa jag bara sett en gång men mina fördomar är helt vansinniga.

Ibland kan jag verkligen hata en människa vid första anblicken. Ibland äcklas jag av vissa. Ofta känner jag en euforisk känsla när jag jämför mig själv med personen i fråga. Jag kan se mig själv som överlägsen de flesta andra i min närhet. Som en övermänniska ungefär. Jag har höga mål för framtiden och jag är säker på att jag kan nå dem. Jag vet vad jag vill och jag är kapabel att nå mina mål.

Jag går i en av Stockholms bästa gymnasieskolor. En så kallad elitskola. Min skola är benägen innanför tullarna och har ett gott rykte. Stämningen i skolan är väldigt bra och jag är extremt nöjd med valet jag gjorde i nionde klass. Det finns en skön mix av folk i min skola. Intelligenta människor, indiesnubbar, vissa som är alternativa på ett skönt sätt, de klassiska bratsen och blonda bimbos etc etc.

Det positiva med skolan är att denna mångfald är en del av hela skiten. Fast än man kanske inte gillar och klickar med alla så finns det ändå en respekt som flyter i skolan.

Men på tisdagar förändras allt det här:
På tisdagar har Stockholms kommunala gymnasieskolor hemspråk (för vissa språk). Jag tror att arabiska, turkiska och persiska har tyvär hamnat i min fina skola. Mellanösterns terrorister samlas för en fin omgång av träning i våra anrika lokaler. Världens baksida samlas i det klassrummet jag har ekonomi i.

Vid detta tillfälle känner jag föraktet jag tidigare skrev om.
Det här blev väldigt långt och eftersom ni inte orkar läsa så skriver jag fortsättningen senare.

Autosvaret på Nordeas kundtjänst låter MYCKET sexigare än Föreningssparbankens (oj, Swedbank var det va?) gamla senildementa kärring.
Nordea: Sjukt porrigt* Tryck ett för X, Tryck två för Y
Swedbank (skitbank): Knackig gammal hes röst* Tryck ett för....X, tryck två, nej, jo, tryck två för eh, X?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0