Fitt klimathotet

Jag tänker inte argumentera i det här inlägget. Jag kommer inte att vara rationell eller logisk i det här inlägget. Jag kommer INTE presentera bevis för vad jag säger. Jag kommer INTE vara konspiratorisk. Sånt där har ni redan läst om i ALLA bloggar, ALLA tidningar, ALLA tv program.
Det är just detta jag hatar. Klimathotet har fått alldeles för mycket utrymme. Vare sig det är sant eller inte är inte relevant (det är inte sant ioförsig).

Jag känner en klimatfrälst människa.

Varje gång jag hör ordet klimat komma ur hennes mun vill jag kidnappa henne. Slänga in henne en vit van och bara köra. Köra till regnskogen. Där ska jag släppa ut henne. Bland alla papegojor och tigrar som hon älskar. Hon blir alldeles förtjust när hon ser var jag har tagit henne. Hon ler och säger tack John! : ) sådär. Hon börjar gå lite grann, hon suger i sig omvärlden, hon är lycklig. Samtidigt som hon är glad och går runt, så vandrar jag tillbaka till min van, tar ut ett nytt gift som jag och mina OPEC vänner skapat. Det ser ut som venom i Spiderman (alltså själva venomet). Jag  springer fram till henne, och skriker som Patrick Bateman i motorsågs scenen. Jag häller det på henne. Hon faller ner på marken. Giftet är så starkt så det suger  i sig jorden direkt. Min vän ser hur träden börjar falla ihop. Hur allt från grönt blir svart. Jag säger: "VAD GJORDE DU?! DU HAR FÖRSTÖRT ALLT! VARFÖR GICK DU IN I MIG, VAFAN, KLIMAAAAAAAAAAAAAATET KVINNA, VARFÖR TÄNKTE DU INTE PÅ KLIMAAAAAAAAAAATET?????"

Hon ser på mig, hon ser på den icke-existerande regnskogen. Jag råkar tappa en revolver jag råkat ta med mig. Hon tar upp den, håller upp den mot tinningen och skjuter sig själv. Jag lindar in henne i en Cartier kasse. Urinerar i hennes mun, sätter mig i bilen och kör iväg. Jag kör iväg tillbaka till sverige. På vägen ser jag olja pumpas i oljebrunnar, jag ser industrier blomma, jag ser folk köra hummrar och andra bensinsugande SUVs. Jag ler för mig själv, samtidigt som jag lyssnar på en ljudbok av Margaret Thatchers tal. Jag får en liten erektion, men det är okej.

Jag är tillbaka i Sverige nu. Jag blir lycklig. Jag ser stora industrier. Men sedan når jag till Stockholm. Här är det fortfarande inne att vara klimatkåt. Jag är i norrmalm nu. Jag ser gamla kärringar, kändisar och reklamfolk köra Priusar. Varför kör de Priusar? Är Priusen vacker? Är den ett resultat av detaljarbete i design. Är den aerodynamisk för tillfällen när man ska köra fort? Kan den köra fort? Är den bekväm? Nej. Den är klimatvänlig.
Jag vill smyga ut en kväll, som Batman, eller Robin Hood och stjäla alla Priusar i Stockholm. Ungefär som gone in 60 seconds fast med Toyota Priusar. Jag samlar alla priusar vid Frihamnen. Sedan ringer jag till nissarna på garaget där dom bygger om bilarna i Pimp My Ride. De är kompetenta, jag ringer dem och ber dem flyga över till Sverige. När de anländer ber jag Pimp my ride nissarna modifiera alla priusar så att de släpper ut mer CO2 än vad Frankrike som ett land gör per år. Jag vill att alla Priusar ska släppa ut så mycket CO2 att de som kör bilen dör av förgiftning.

När modifieringarna är klara lämnar jag tillbaka Priusarna till vederbörande ägare. Dagen efter i Aftonbladet:

TOYOTA STOPPAR PRODUKTIONEN AV PRIUS - FÖRARNA DÖR

Runt om i Stockholm finns hundratals priusar med förare stannade mitt i vägen. De är döda. Priusarna pumpar ut CO2 med döda förare. Bilarna är som små CO2 stationer utplacerade runt om i stockholm. Jag får en liten erektion, men det är okej.

Månaden efter slutat klimathysterin. Nu fokuserar världen på någonting annat. Typ folkmordet i Darfur som pågår JUST NU (och inte om 100 år som klimatpisset). Det kan jag leva med.

image17

Sissy car #1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0