Entreprenör

Varför ska jag sikta på att komma in på världens top-universitet och få bra betyg när jag har en skit grym business idea.
Jag har klurat på den här ett tag, men hur jag än försöker att vara självkritisk går det inte. Idén är genialiskt.

Företaget kommer att heta Dvärg-i-Koppel AB. När vi ska expandera utanför Sverige byter vi självklart namn till Midget-on-a-Leash ltd.

Så, vad är det för något?
Vi hyr ut eller säljer dvärgar som man kan ha som husdjur. Alltså människor som är jävligt korta. Vi har specialtillverkade koppel och mat. Vi säljer alltså allt som behövs för att DU, kära konsument, ska kunna ha en dvärg som husdjur. Du får även en manual och allt annat du behöver. Du behöver inte rasta din dvärg, du kan ta ut den på balkongen - en dvärg skiter inte ner och en dvärg förstår vad du säger^1.

Du kan ta ut din dvärg på stan och shoppa. Dvärgar är rena. Du kan ta med din dvärg på Gröna Lund. Du kan köpa din dvärg ett åkkort (vissa dvärgar får dock inte åka alla åkattraktioner). Du får ta med dig din dvärg in på fina Östermalms caféer. Ingen kan slänga ut dig. Du och din dvärg behöver inte ens sitta längst bak i bussen för att det kan finnas allergiker. Det finns väldigt få dvärgallergiker.

Ser ni fördelarna? Jag kan fortsätta om ni vill. Möjligheterna är oändliga. Är du rik? Du kan klä din dvärg i riktigt fina kläder.

Om du är desperat kan du även ha sex med din dvärg. Det kan du med din hund också, men det är lite äckligt och konstigt. Men att ha sex med en dvärg är mindre äckligt och konstigt.

"Midget-on-a-Leash is the new slavery - fashion is passion"

^1-Vi säljer även dvärgar från andra länder och raser - vi kan inte garantera att alla våra dvärgar behärskar det svenska språket. Tillfälligt erbjudande: 50% rabatt på rinkebydvärgar (du förstår inte vad dem säger)

PS. Är du kändis? Vi produktplacerar mer än gärna. Kontakta oss så får du en dvärg gratis mot att du tar med den på kändisfester och galapremiärer.


Midget-on-a-Leash.

Detta är ingen seriös affärsidé - dvärgar eller även kallat korta människor är riktiga människor och förtjänar all respekt. Detta är på skämt - dvärgar är underbara och exakt likadana som alla andra (bara lite kortare).

Detta är inte hets mot folkgrupp (om de nu är det) - Detta är satir och jag vill bara beskriva och ta ut dvärgfrågan ur skuggan. Jag vill krossa fördomarna folk har mot dvärgar och jag vill att folk ska sluta vara så fördomsfulla.

Alltså om du känner dig kränkt - förlåt, detta är inte på riktigt.


PS2. Om du är pissed - fuck it. Jag yrkar på yttrandefriheten!DS2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0