Burma...

Ännu ett inlägg jag skulle kunna mala på om i evigheter.

Så, munkar gör uppror i Burma. Tydligen så är Burma en diktatur, och nu har världen fått upp ögonen för den här skiten.

Ängsliga och superbajsnödiga Sverige ska självklart skapa en stor jävla hype om detta. Aftonhorans webb har en röd bakgrund. Horan delar ut 600 hundra röda t-shirts som för övrigt tar slut på 10 minuter (oj vilken glöd) och alla skulle tydligen ha på sig någonting rött idag för att visa sitt stöd.

Munkar. Vad tillför de till samhället? Arbetar de? De sitter för fan och ber dagarna i ända. Alltså, vafan om de väljer att demonstrera så är det väl deras sak. Sverige och världen förlorar ju inget på att de dör, rent ekonomiskt. Burma är ett suveränt land och inte fan ska vi lägga oss i? Inte för att militär juntan ger fan i att massa töntar i Sverige har på sig något rött för en dag.

Jag orkar inte idag. Jag orkar inte förklara hur jävla äckligt det är när folk låtsas vara engagerade och brinna för en sak genom att ta på sig en röd tröja. Folk snackar skit och säger att det handlar om en symbolisk kamp men allt det där är bullshit.  Hur fan vinner munkarna i Burma något på att du, en ful, fjortistjej tar på dig en röd klänning (som du troligen ändå skulle ha på dig) en dag i skolan.

Du läser aftonhoran dagen före och får reda på att Burma har 48 miljoner invånare och låter som om du är en aktiv amnesty-aktivist som kämpat för munkarna sen du gick i nian, ja, du är ju typ 17 år nu. Det är så jävla töntigt.
Om ni ska göra något, gör någonting konkret.
Att Aftonhoran har en röd bakgrund på sin fula piss-sida förändrar ingenting.

Era sorgliga själlösa individer.
Och by the way, ska ni kämpa för något, kämpa för något ni personligen vinner på. Burma är inte ens världens största ris-exportör längre. Vad fan har dom som vi behöver?

image28

"Oj. Jag går runt på stan med en röd t-shirt på mig. Ja, snart slutar våldet. Jag har ju trots allt en röd t-shirt på mig."

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag hoppas att dom som hade på sig tröjan kände sig nöjda med sig själva.(hej kolla jag gör en insats för världen). Då hade det iallafall gett nånting.

Jag hatar när folk låtsas att dom bryr sig bara för att slippa göra det på riktigt. Då kan det ju lika gärna vara.

2007-10-14 @ 23:24:08
Postat av: S

Den stora frågan är, vad tillför du till världen?

2007-10-27 @ 01:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0