Vi klättrar upp en nivå

Låt oss lägga allt det barnsliga och oviktiga åt sidan för en sekund.

Jag blir extremt frustrerad och irriterad när kultursnobbar och andra högt uppsatta i Sverige anser att de vet någonting om världen när de droppar svenska magasin och tidningar i diskussioner och media.

Fokus, SvD, DN, GP - fan är det för skit?

Att vuxna och ungdomar anser sig vara smarta och pålästa om det som händer i omvärlden just nu nämner en artikel ur Fokus (till exempel) så vill man skratta. Att folk som lyssnar på dessa pretton sedan verkligen tänker att "oj, han är smart" får mig att vilja gråta.

Som en del av kriget mot idiotismen (som f.ö ligger på hold just nu) och som ett public service initiativ till mina läsare vill jag tipsa er om vad ni bör göra för att bli smarta och hamna på framkanten (förlåt för att jag just använde ett bajsnödigt ord).

Om alla i Sverige läste detta magasin (speciellt våra politiska och ekonomiska ledare) så skulle allt bli bättre.

Alla ni kids som läser den här bloggen. Om möjligheten finns, plugga kinensiska i gymnasiet. Lär er 3:e världen språk och kulturer.
När ni växer upp är ni chanslösa. Antingen ställer ni er på deras sida. Eller så blir ni penetrerade av dem. Välj.

För att visa att jag inte snackar skit:

http://ads.economist.com/the-economist/testimonials/

Ska försöka inkorporera lite bloggknep nu;
Läser nån' av er the economist? Om ja, kommentera/maila så diskuterar vi lite. Om någon visar att jag inte är den enda i Sverige med lite vett så blir jag mycket, mycket gladare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0