Vafan?

Ett nytt event har skapats på facebook - "I'm wearing blue on Oct. 4th to remember those lost during the holocaust."

Fattar ni hur jävla idiotiskt det här är och låter? Alltså folk uppmanas att ha på sig blått för att minnas alltså inte för att hedra utan för att minnas. Det är som om en viss klädfärg skapar minnen och man kan endast skapa dessa minnen den fjärde oktober. Om man inte har blått på sig så kan man inte minnas förintelsen. Hur fungerar tanken egentlligen? Kan de inte tänka på förintelsen om de inte har blått på sig? Alltså blir det tomrum i hjärnan eller? Skapar blåa kläder ett minne av förintelsen?

Om inte. Varför måste man ha på sig någonting blått? Måste man liksom visa att man stöder något eller minns någonting genom att ha på sig kläder av en viss färg. Det är så jävla idiotiskt att det är lite synd om dem som verkligen tar på sig någonting blått.

-Tralla laa jag går på stan Oj! Titta vad han titta på mig. Han måste ha sett min blåa klänning. Han vet att jag minns förintelsen. Åh nu mår jag bra.
-Jag (mannen som ser henne gå): På hur många olika sätt kan jag mörda henne?

Men vet ni vad det absolut värsta är? Jo, det är människor som har på sig blåa kläder för att visa att de minns förintelsen och gör det just för att de vill att ANDRA människor ska se hur omtänksamma de är.

Det intressanta är att en jävla grupp på facebook kanske samlar 300 pers varav 200 verkligen KOMMER att ha på sig någonting blått dagen efter. I Stockholm bor över 1 miljon människor. Jävligt många kommer ha på sig blåa kläder den fjärde oktober vare sig de vet om den lilla sketna gruppen eller inte.

Drunknar inte syftet lite grann? Hur ska någon kunna avskilja den bajsnödiga tönten som vill hävda sig med en vanlig tjej som har något blått på sig. Hur ska smurfen kunna hävda sig nu? En lapp där det står varför hon har blåa kläder på sig?

Tänk människor. För fan, tänk!

image30

Dagens outfit: Jag har blått på mig för att stöda förintelsen. Sen kör jag på lite hudfärg på kroppen för att visa att jag stöder alla som vi förlorade i kommunismens Ryssland. Ja. Det där är ju verkligen jag. Jag har även färgat håret rött för att jag stöder alla som jobbade på alla privat tv-stationer i Venezuela innan den onda gubben Hugo Chavez stängde ner deras kanaler. Jag har färgat mitt hår rött för er. Jag tänker på er! Hoppas ni får jobbet tillbaka. Hoppas att alla ni ex-arbetare på Venezuelas privata tv-stationer läser den här bloggen. För ni har ju koll på Sverige?

Kommentarer
Postat av: william

Jag hatar allt sånt där. Ha rött för Burma, rosor framför MSN-namn, plantera mangoträd i Indien...

2007-10-04 @ 20:10:54
URL: http://whattoputinamanbag.blogspot.com
Postat av: Durmer

Fan jag glömde bort att köra blått igår. Hade ingen jävel kunnat gjort en dresscodegrupp av typen "I'm wearing black on Oct. 3rd to remember that I'm gonna wear blue on Oct 4th in order to remember those lost during the holocaust."?

2007-10-05 @ 10:16:39
URL: http://durmer.blogg.se
Postat av: william

Fyndiga killen!

2007-10-07 @ 21:38:43
URL: http://whattoputinamanbag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0