RE: Smakprov

http://youareanidiot.blogg.se/2007/october/smakprov.html

image43

Ett alien påträffades under eftermiddagen i Nevada öknen. Amerikanska säkerhetstjänsten var snabbt på plats. Enligt ett pressmeddelande från Vita Huset är utomjordingen svart, har på sig en vit dräkt - har ett extremt litet huvud och bär på ett par solglasögon i dagsljus med en bisarr text på själva glaset/plastet som hindrar synen. Utomjordingen bär även på en symbol från sin hemgalax som består av ett pingvinembem i en metallram som har en kromad kedja. Informationen uppdateras fortlöpande.


Som ni borde ha listat ut vid det här laget så gillar jag att visa en sak och sedan skriva ner mina tankar under bilden/klippet/whatever.

Dagens event är "Soulja boys" dansdvd.

Först vill jag att ni lägger märke till att alla har på sig skamligt fula "Soulja boy" t-shirts med ett tryck à la 90-tal/Fresh prince.
Glöm heller inte att den här soulja pojken är sjukt kort och spinking men ändå har kläder vars storlekar skulle passa alla mammor som nämns i "your mama jokes".

Om ni någonsin har sett en aerobics/yoga/dans/någonting annat där personen på video ska lära ut någonting till tittaren där hemma i soffan så måste "läraren" vara någorlunda pedagogisk.Kolla hur Soulja Boy säger "you know what i'm saying?" efter varje mening. Hur ska man svara på det? Hör han om jag säger "No Mr. Boy I do not know what you are saying because you are speaking crazy rapper talk". Hör han det må tro? Nej.

De två tomtarna längst ut till höger och vänster bär på ryggsäckar. Är dem på väg till skolan? Om ja, skäms man inte om man sitter och kollar på en video där ett par 16-åringar lär ut en "dans"? Det värsta scenariot är om det är "inne" att bära på en tom ryggsäck. Det är ju bara "beyond reason and logic" och är helt idiotiskt.

Spola nu till 2.01. Jag vet inte ens hur jag ska försöka beskriva det här så ni förstår hur konstigt det ser ut. Du har betalat 100kr för en instruktionsvideo, och vad ser du? Du ser sex svarta men skutta runt i en bandyhall samtidigt som de låtsas köra en motorcykel.

Sist men inte minst. Det här är en officiell Soulja Boy dvd som finns att köpa i handel. Ekonomiska principer säger att om det inte fanns en efterfrågan efter Soulja Boy skuttandes i en bandyhall skulle den här videon aldrig produceras.

Alltså. Folk köper den här jävla skiten. Varför? När fan kan man ha nytta av en fucking svart dvärg i sjukt oversizade kläder som inte kan tala som en människa, hoppa runt med 6 andra gymnasieungdomar som bär på tomma ryggväskar på ryggen låtsas vara stålmannen och göra helt idiotiska saker som att skutta runt och klappa sig på knät och sälja det för pengar.
Vi lever i en sjuk värld.

Jag måste dock påpeka att jag absolut inte är emot hiphop i allmänhet. Det finns väldigt mycket bra (och djup hiphop) och det är en av mina favorit genrer. Ta Immortal Technique som ett exempel. Nu vill jag inte att det här ska låta som en musikblogg, men man kan inte bara säga halva historien...

Kommentarer
Postat av: RASIST ! SOULJA BOY ÄGEER!

DU SNACKA INTE OM SOULJA BOY VAA INTE SÅ JWLA SVARTSJUK FÖR DU INTE HAR PENGAR OCH ALLT SOM HAN SWLA SVENNE JÄVEL DU EE EN ÄKTA RASIST KNULLA DIN MAMMA HORUNGE , OM DU INTE VISST SÅ EE HIPHOP SVARTA MÄNNISKOR O DOM UPPFINNDE DT JWLA MIFFO !!!!

2008-08-28 @ 20:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0