Galt Streetstyle

image37
VALLGATAN

Vad har du på dig?
-Skorna är en jätte limited edition nike som bara finns i typ 2 affärer i sthlm som är skit indie och ligger på bakgator på Söder. Halsduk och tröja från Monki men de ser ut att vara valfri Sthlm Hemlösstyle outfit. Ser ut som om jag hittat en trasa på en hemlös/gatan/hos min mormor och satt på mig den. Men nej, så är det inte. Det är Monki.
Byxor från Gina Tricot.
Att stora företag sparar på ekonomin och skapar skit som är mode som jag som konsument går på är jättetufft. Väskan är fr. NY Manhattan. Stockholms thrashigaste butik. Den passar mig.

Beskriv din stil? Observera att jag slutar med ett frågetecken. Jag är alltså hjälplös. Jag vet inte riktigt om det jag gör är rätt så därför ställer jag en fråga. Hon kan lika gärna svara nej.

-Jag är ute efter optiska illusioner och dvärglooken. Mina fula shorts/byxor/tyg får det att se ut som om jag har SJUUUUUKT korta ben och en enormt lång överkropp. Den looken är jag ute efter.

Vilket var ditt senaste köp?
-Det var dvärgbyxorna. Fast egentligen så var det min dvärgjacka som skapar byxornas motsatta effekt. Så det passar min stil liksom. Jag kan antingen se ut som en dvärg under midjan/över midjan eller som en hel dvärg. 100% alltså.

Tack då.
-Varsågod. Nu ska ja ska jag krypa vidare.

(http://stockholmstreetstyle.feber.se/feber/art/30229/vallgatan/)

Kommentarer
Postat av: Klacken

HAHAHAH
DVÄRG!

2007-10-14 @ 18:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0