O, du hemska kvinna!

Det hela utspelade sig förra helgen.
Jag sitter på tunnelbanan, gröna linjen mot Farsta. Tåget är rätt så tomt och det finns inga äckliga människor. Vid sandsborgs station kliver en kvinna in. Lätt överviktig, hiskeliga kläder och rent allmänt ful. Jag har ju som vanligt tur så hon kommer och sätter sig mitt emot mig. Jättekul.

Jag märker snabbt att den här kvinnan har skägg. Inget sånt där "normatl" kvinnoskägg som mycket gamla damer har, nejnej. Hon är runt 40 och har en lite stubb. Typ små, små sylvassa hårstrån utspridda lite här och var.  Vi anländer Skogskyrkogården och perrongens lampor lyser in i tåget och nu märker jag att min resekamrat även har en len mustasch. Jag blir genast mycket obekväm. Scenen har inte slutat än, nej nej. Tåget åker vidare mot Tallkrogen och nu börjar det äckliga. Kvinnan tar upp sitt långa skitiga långfinger och drar en tandrensare mitt på tåget. Alltså hon kör in nageln mellan tänderna, drar ur nån vit skit (typ kycklingen hon åt till lunch) och inspekterar skiten nogrannt. Hon ska tydligen se exakt vad det är hon har hittat i skattkistan. Efter den detaljerade inspektionen, drar hon fyndet på sina "Habibs vi säljer ALLT jätte billit-jeans" och fortsätter med underkäken.

När vi har nått Gubbängen ser jag hur hon kollar på mig med en konstig blick, självklart blir jag lite arg i och med att det är jag om någon som ska kolla på henne med en konstig blick. Hon fortsätter med att glo på mig med den arga blicken.

Vi når slutligen Farsta, där jag ska av idag och när jag står mitt emot dörrarna som ska öppna ser jag min spegelbild. Jag har en min som ser förjäklig ut. Jag har samma min som de som tävlar i fear factor har när de ska käka ko-ballar. Jag ser ut att må illa och vara helt äcklad. Genast plingar det till och jag fattar att jag har sett ut så de senaste stationerna. Det var därför hon såg på mig sådär. Men va fan, she had it coming.

Kommentarer
Postat av: william

HON SKA VETA!

2007-11-02 @ 01:28:11
URL: http://whattoputinamanbag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0