Little India

Nu ska jag berätta om någonting som har hänt väldigt många.

Idag kör jag lunchen nere i Kungshallen. Jag bestämmer mig för "little india" och "beställer" en chicken tikka masala. När den indiska snubben bakom disken slevar upp riset och kycklingen de så grupperat och opersonligt har i en skål där kunden inte ser ett skit så ser jag att jag fått för lite av den plastiga såsen. Jag ber snubben hälla på mer varpå jag hör;

-Man ska inte ha sås så all ris blir orange, ja?
-Sa du just hur jag ska äta min mat?
-Nej nej, jag säger bara att inte för mycket sås.
-Häll på såsen nu....

Han häller på lite mer sås med en ond blick som får mig att tro att Vishnu ska komma och döda mig om någon minut.
Jag kan ta tips och instruktioner om jag ska käka på någon restaurang som har en michelinstjärna eller nåt men inte av någon snubbe som jobbar på ett ställe snäppet finare än donken.

Kommentarer
Postat av: Maria

Du måste vara Sveriges mest pessimistiska, sarkastiska och hånfullaste bloggare! Änåd kan jag inte låta bli att älska dina inlägg! Du så jäkla vass med slipade klockrena argument och kommentarer. Blev lite besviken när jag läste att du skulle lägga av för ett tag sen, men desto gladare när jag trots det fick för mig att kolla bloggen idag. Det fanns en massa kul att läsa ju! Återstår bara att säga: Keep on going!

2007-11-08 @ 21:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0