Idioten

Vi börjar med nytt inslag på you are an idiot - möten med "idioten".

Idioten är en idiot som jag känner. Han är alltså dum - som i att inte ha alla skruvar på plats, inte sitta i samma båt som alla andra, inte riktigt ha sulan på marken. Ja, ni fattar.

Han är som en groda i en skål med vatten som sakta kokar upp. [Det där förstod kanske 5% av mina läsare varav 4% har sett på en obekväm sanning]. Men man kan ju inte förvänta sig att folk håller koll. Silly me...

Tunnelbanefärd några dagar sen

Snubbe: Ja, jag var i Danmark i somras. I tunnelbanan har de extra dörrar som leder till sittplatserna. Så jävla onödigt eller hur?
Idioten (vill flika in med någonting intelligent - idioten är nu helt seriös): Ja. Fyfan. Dörrar är så jävla onödiga. Om folk är så dumma och inte håller i sig så förtjänar de att ramla ner på spåren.
Jag: Vad sa du nu?

1. Idioten tror alltså att vi diskuterar dörrarna in till tåget.
2. Istället för att säga att vi är idioter för att vi vill ta bort entrédörrar till tågen som han fick argumentationen till i sin hjärna så säger han att det är rätt. Det är rätt att ta bort dörrar in till tåget. Han menar att det ska vara en luftvägg (läs:ingenting) mellan ett tåg som kör i 80km/h och elektriska spår. Han tror att det är hållbart.

Kommentarer
Postat av: Javier

hahahahahahahahahahahaha. Galet kul.

2007-11-07 @ 22:42:42
Postat av: Katta

Om man låter grodan sitta i skålen medan vattnet långsamt blir värmare så anpassar den sig ju och märker inte att den till slut kokas till döds.
Fast i förlängning så är vi också den där idiotiska grodan.. Right?
Fast jag har inte sett filmen. Ska genast helt lagligt ladda ner den. Lagligt.

2008-02-08 @ 22:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0