En djupdykning in i Disneys dunkla värld - En samtidsanalys

Hemma hos Musse.
Programmet började klockan 17.00, du har missat 10 minuter men du sätter dig snabbt in i situationen. Alla Disney karaktärer kommer till en prisgala i den tecknade världens Albert Hall. Musse pigg är värd för programmet. Programmet består av klipp från Disney à kalla kriget-eran där allt är svartvitt och kvaliteten ligger på lägsta nivå.
Sedan kommer nya moderna klipp - det du såg när du var barn. Slutligen blandas allt ihop i en go' röra. Karaktärer från gamla Disney kommer in i nutiden och beblandar sig med färglada Kalle Anka.

Jag måste betona att det här är ett barnprogram.

Jag vet inte om ni begriper vilket TV-Guld det här är. TV-guld som visas på en bortglömd kanal, en bortglömd dag och under en bortglömd slot. Det är svårt att försöka få någon som inte sett programmet hur extremt mycket det finns att tala om. Det finns så extremt mycket absurditeter, så extremt mycket icke-politiskt korrekta saker. Så mycket som är så fel och därför även underbart.
Låt mig försöka återberätta de shockerande sakerna jag såg...

Slut på del 2
image61

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0